هدف از ازدواج

به خاطر این دلایل هرگز ازدواج نکنید

600 400 آگاه

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که اگر هوشمندانه تر و با دلایل مناسب تر ازدواج می کردید اکنون زندگی موفق تر و بهتری داشتید؟ آیا اکنون که در یک زندگی مشترک قرار گرفته اید از این که با دلایلی نادرست تصمیم به ازدواج گرفته اید پشیمان نیستید؟

انتخاب شریک عاطفی مناسب با هدفی درست بهترین راه پیشگیری از این پشیمانی ها است، بنابراین به خاطر این دلایل هرگز ازدواج نکنید:

برای اثبات چیزی به دیگران

درست یا غلط متاسفانه در فرهنگ ما ازدواج به نماد موفقیت، پیروزی در یک رقابت، رفاه و شادی تبدیل شده است و برخی افراد ازدواج را راهی برای اثبات خود به دیگران می دانند مثلا برای آن که به والدینشان ثابت کنند که بزرگ شده اند و می توانند مستقل زندگی کنند، اما آیا بهتر نیست به جای ثابت کردن خود به دیگران به خود ثابت کنید که توانایی حفظ یک رابطه ی سالم را دارید یا نه؟

برای آن که کسی از شما مراقبت کند یا خود نقش مراقب را ایفا کنید

این که به دنبال کسی باشید که کاری برای شما انجام دهد که خود قادر به انجام آن نیستید درست نیست. شما خود باید یک فرد کاملا کارآمد باشید تا بتوانید اتحادی سالم داشته باشید.

برای بالا بردن اعتماد به نفس خود

اعتماد به نفسی پایین دارید و فکر می کنید اگر با فردی ازدواج کنید که نداشته های شما را جبران کند موجب بازگشت اعتماد به نفستان خواهد شد؟ بهتر است برای این منظور به متخصص مراجعه کنید نه آن که ازدواج کنید.

برای آن که از قافله عقب نمانید

با بالا رفتن سن نگران از دست دادن فرصت ها می شوید و یا با دیدن ازدواج دوستان خود می ترسید که مبادا شما آخرین فرد مجرد و تنها باشید، بنابراین تنها راه نجات را ازدواج با اولین کسی می دانید که جلوی راهتان قرار بگیرد. فراموش نکنید که آغاز زندگی مشترک نیازمند فراهم بودن شرایط، آمادگی و آگاهی است.

برای داشتن خانواده ای که هرگز نداشته و آرزویش را داشته اید

ازدواج نمی تواند زخم های دوران کودکی را درمان کند، بنابراین قادر نخواهد بود خانواده ای که همیشه در رویاها آرزویش را داشتید نیز به شما بدهد. برای درمان زخم های دوران کودکی میان بر وسوسه انگیز ازدواج را انتخاب نکنید، تا زمانی که این زخم ها را خود یا با کمک درمانگری مناسب التیام نبخشید آن ها همچنان شما را آزار خواهند داد حتی اگر ازدواج کنید.

نظر شما